Heb jij een slaapprobleem?

  • Voel jij je vaak gespannen, uitgeblust of pieker je veel?
  • Heb je vaak moeite met in slaap vallen?
  • Word je ‘s nachts regelmatig wakker of slaap je heel licht?
  • Ben je overdag vaak slaperig en word je ‘s ochtends moe of gestresst wakker?
  • Heb je al van alles geprobeerd om weer controle te krijgen over je eigen nachtrust, maar had het weinig of geen effect?

Herken jij één of meerdere van deze symptomen?

Dan is de kans groot dat je een serieus slaapprobleem hebt. Slecht slapen kan leiden tot problemen met je geestelijke en lichamelijke gezondheid. Het is dus belangrijk om je slaap zo snel mogelijk te verbeteren!


Hoe kom je van dat slaapprobleem af?

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat er enkele effectieve manieren zijn om je slaapkwaliteit te verbeteren:

Slaap-hygiëne betekent dat je je externe omstandigheden zo inricht dat er geen blokkades zijn om makkelijk te kunnen inslapen en doorslapen. Voorbeelden hiervan zijn het optimaal inrichten van je slaapkamer en het hebben van een avond- en een ochtend-ritueel. In deze blog lees je wat mijn persoonlijke ochtendritueel is.

Cognitieve Gedragstherapie voor Slapeloosheid (CBT-I) is een effectief bewezen interventie voor mensen met langdurige slapeloosheid, die zich voornamelijk richt op het herprogrammeren van jouw gedachten, gevoelens en gedrag rondom slapen. Voorbeelden hiervan zijn het aanleren van ontspanningstechnieken, het aanpakken van pieker gedachten en je bed alleen gebruiken voor slaap en seks.

Acceptance and Commitment Therapy (ACT) is een moderne van psychotherapie waarin de nadruk wordt gelegd op het leren omarmen van en omgaan met je gedachten en gevoelens, waardoor je kunt kiezen wat je er mee wilt doen. Zo leer je bijvoorbeeld om je bewust te zijn van je gedachten en gevoelens zonder je erin te laten meeslepen, zodat je rustig in bed kunt blijven liggen zonder spanning wanneer je niet snel in slaap valt.


In de Slaap-Management training leer je de vaardigheden en inzichten uit deze drie effectieve methoden. Na de training heb je alle handvatten die je nodig hebt om ervoor te zorgen dat je de optimale condities schept om beter te kunnen inslapen, doorslapen en uitgerust wakker te worden!


De Slaap-Management training

In deze training leer je onder andere:

  • hoe je beter en sneller kunt inslapen en doorslapen zónder slaapmedicatie
  • wat jouw optimale bedtijden zijn en hoe je je slaapomgeving kunt optimaliseren
  • de invloed van voeding, beweging en zingeving op je slaapkwaliteit
  • wetenschappelijk onderbouwde ontspanningstechnieken zodat je kunt ophouden met piekeren en lichamelijk kunt bijkomen
  • hoe je ‘s ochtends uitgerust en energiek wakker kunt worden


Na deze training heb jij een persoonlijk plan om direct jouw slaap te verbeteren voor een energiek en gelukkig leven!

“Mirjam is scherpzinnig, energiek en betrokken. Ze straalt rust uit en gaf me vertrouwen waardoor ik me ontzettend op mijn gemak voelde bij haar.”

Paul, Projectmanager


Data & kosten

Deze training duurt 1 dagdeel van 3,5 uur.

De training wordt in overleg ingepland op een geschikte datum. Neem hiervoor contact op via het contactformulier of plan een gratis kennismakingsgesprek in.

De prijs van de slaap-management training is: € 199,00 incl. BTW.

Om te kunnen voldoen aan de Corona/Covid-19 richtlijnen worden de trainingen gehouden in de ruime zalen van Sol Sport op de Ampèreweg 3 te Woerden, vlakbij Utrecht. De locatie is goed bereikbaar middels het OV en er is voldoende parkeergelegenheid.


Wil je peilen of we een klik hebben en overleggen of deze training de beste keuze is voor jou?

Plan dan nu een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek in.

Lees hier meer over de werkwijze van de trainingen bij Equilibrium.

Wanneer je na de training behoefte hebt aan meer individuele begeleiding voor jouw persoonlijke situatie, dan kan je kiezen om door te gaan met een individueel leefstijl coaching traject.

Op alle trainingen zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.