Moe slaperig slapeloos insomnie vermoeidheid slaapproblemen nachtrust slaapgebrek slaaptekort

Is jouw slaap aan verbetering toe?

  • Heb je moeite met in slaap vallen?
  • Word je ‘s nachts wakker en staan je hoofd en je lichaam dan meteen aan?
  • Ben je overdag vaak slaperig en word je ‘s ochtends moe of gestresst wakker?
  • Voel je je vaak gespannen, uitgeblust of pieker je regelmatig?
  • Heb je al van alles geprobeerd om weer controle te krijgen over je eigen nachtrust, maar had het weinig of geen effect?

Dan kan jouw slaap wel een upgrade gebruiken!

Slecht slapen kan leiden tot problemen met je gezondheid, energie, geluksgevoelens, relaties en je werk- en sportprestaties. Het is dus belangrijk om je slaap zo snel mogelijk te verbeteren!

Hoe verhoog je je slaap-kwaliteit?

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat er enkele effectieve manieren zijn om je slaapkwaliteit te verbeteren. In de Slaap Coaching leer je de vaardigheden en inzichten uit deze drie effectieve methoden:

Slaap-hygiëne betekent dat je je externe omstandigheden zo inricht dat er geen blokkades zijn om makkelijk te kunnen inslapen en doorslapen. Voorbeelden hiervan zijn het optimaal inrichten van je slaapkamer en het hebben van een avond- en een ochtend-ritueel. In deze blog lees je wat mijn persoonlijke ochtendritueel is.

Cognitieve Gedragstherapie voor Slapeloosheid (CBT-i) is een effectief bewezen interventie voor mensen met langdurige slapeloosheid, die zich voornamelijk richt op het herprogrammeren van jouw gedachten, gevoelens en gedrag rondom slapen. Voorbeelden hiervan zijn het aanleren van ontspanningstechnieken en het aanpakken van pieker gedachten.

Acceptance and Commitment Therapy (ACT) is een moderne vorm van psychotherapie waarin de nadruk wordt gelegd op het leren omarmen van en omgaan met je gedachten en gevoelens, waardoor je kunt kiezen wat je er mee wilt doen. Zo leer je bijvoorbeeld om je bewust te zijn van je gedachten en gevoelens zonder je erin te laten meeslepen, zodat je rustig in bed kunt blijven liggen zonder spanning wanneer je niet snel in slaap valt.

Slaap Coaching

In de Slaap Coaching leer je onder andere:
  • Hoe je beter en sneller kunt inslapen zónder slaapmedicatie
  • Wat jouw optimale bedtijden zijn en hoe je je slaapomgeving kunt optimaliseren
  • Welke leefstijl factoren jouw slaapkwaliteit kunnen saboteren en stimuleren
  • Wetenschappelijk bewezen effectieve technieken uit de CBT-i en ACT (zie hierboven) om te stoppen met piekeren en direct te ontspannen
  • Hoe je de hele nacht door kunt slapen zonder wakker te worden, waardoor je ‘s ochtends uitgerust en energiek wakker wordt
Na elke sessie heb jij een concreet stappenplan om je slaap te verbeteren!

“Mirjam is scherpzinnig, energiek en betrokken. Ze straalt rust uit en gaf me vertrouwen waardoor ik me ontzettend op mijn gemak voelde bij haar.”

Paul, Projectmanager
Goed slapen fris wakker worden goede nachtrust inslapen doorslapen diep

Goed slapen leidt tot een betere gezondheid, meer energie, betere relaties, meer geluksgevoelens en betere werk- en sportprestaties! Ben je er klaar voor om je slaap te verbeteren en wil je peilen of we een klik hebben?

Plan dan nu een gratis kennismakingsgesprek in.


Wil je je stress verminderen of je dieet verbeteren? Dan is Stress Coaching of Voeding Coaching misschien iets voor jou!

Did you know that sleep coaching in English is also possible if? You can contact me here or book a free 30-minute meeting to talk this through in more detail.


Coaching Pakketten:

Kort
éénmalig
576,-
of betaal in 4 termijnen van €144,-
6 sessies van ± 1 uur
€ 96,- incl btw per sessie
Ik wil dit pakket!
Gemiddeld
éénmalig
846,-
of betaal in 5 termijnen van €169,20
9 sessies van ± 1 uur
€ 94,- incl btw per sessie
Ik wil dit pakket!
Uitgebreid
éénmalig
1110,-
of betaal in 6 termijnen van €185,-
12 sessies van ± 1 uur
€ 92,50 incl btw per sessie
Ik wil dit pakket!
Losse Sessies
per sessie
97,50
bestel 1 tot 5 losse sessies
1 sessie van ± 1 uur
Oud-coachees krijgen 5% korting
Ik wil een losse sessie!


Voor zakelijke coaching trajecten geldt een tarief per sessie van € 125,- ex 21% BTW.
Bij afname van meerdere zakelijke trajecten is coaching op locatie in overleg mogelijk.

Lees hier meer over de unieke Equilibrium werkwijze.

Coaching bij Equilibrium gebeurt volgens de Covid-19 richtlijnen op 1,5 meter afstand. Online coaching via Zoom is ook mogelijk.

Op alle coaching pakketten zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.